Header Ads Widget

Ticker

6/recent/ticker-posts

Spring on my mind









































































Het is pas 3 januari, maar ik ben al druk bezig met de lente. De tuin- en zadenboeken liggen naast mij op de bank en de eerste ideeen over hoe ik mijn groente- en bloemenvakken dit jaar ga indelen zitten in mijn hoofd. De Zinnia's bevielen mij het afgelopen jaar goed, dus die komen er zeker weer in. Ook de Cosmea's zet ik weer in de tuin. Deze keer wil ik geen komkommers meer in de kas. Vorig jaar groeiden die niet zo best. Verder wil ik graag wat meer verschillende soorten tomaten.

Voor gewone zaden, maar ook bijzondere zaden, van bijvoorbeeld 'Vergeten groenten',  is Zaadhandel Vreeken in Dordrecht de winkel waar je moet zijn. Gisteren ging ik samen met mijn man en een lijstje met namen van bloemen, groenten en kruiden op pad om het een en ander aan te schaffen. Voor diegenen die graag willen weten welke zaden wij hebben gekocht; artisjok Violet de Provence, tomaat Green Zebra, tomaat Yellow Pear, sjalotten Ambition, Venkelknol Zefa Fino, Zinnia Dream (lavendel/lila kleur), Zinnia Purple Prince (paars) en de kruiden dille en koriander.

Na afloop wandelden we gelijk een 'Rondje Dordt'. Door de oude binnestad met nog veel zeventiende eeuwse huizen, langs de havens, naar Villa Augustus. Dordrecht is een prachtige stad en met een klein laagje sneeuw wel heel pittoresk!

Villa Augustus is mooie, gezellige gelegenheid waar je heelijk kan eten, maar ook overnachten. Het interieur is een mix van oud en nieuw, design en kistch. Het is van de eigenaren van Hotel New York in Rotterdam, en dat kan je zien. Het ligt op een prachtig plekje aan het Wantij. Niet alleen het hotel en restaurant zijn de moeite waard, maar ook de tuin is prachtig. Ik kan mij zo voorstellen dat de tuin in de lente en zomer, wanneer alle bloemen en planten in volle bloei staan, alleen nog maar meer tot zijn recht komt!


It's only January the third, but I already have spring on my mind! The garden and seed books lay next to me on the couch and my head is filled with ideas of my garden. What do I want to grow in my vegetable plot and which flowers do I want for cutting? The Zinnia's did well last year, so I keep them. I also want the Cosmea's back. The cucumbers are definitely out. I have tried them for two years, but the crop wasn't that good. What I would like is more different kinds of tomatoes.

For ordinary seeds, but also for special seeds of  vegetables from centuries long ago (in Holland we call them 'Forgotten vegetables') Zaadhandel Vreeken in Dordrecht is the place to be. You can order through the internet, but we visited the shop yesterday. It's much more fun. There is so much to see. We bought seeds of Artichoke 'Violet de Provence', tomatoes 'Green Zebra' and 'Yellow pear', Fennel 'Zefa Fino' and Zinnia 'Purple prince' and 'Dream' (lilac/lavender colour).

Afterwards we walked through the old centre of Dordrecht. Dordrecht still has many buildings dating back to the seventeenth century. With a thin layer of snow Dordrecht looks even more pittoresque! We had lunch at Vila Augustus. Formerly an old water tower, it is a hotel/restaurant now. It has the same owners as Hotel New York in Rotterdam, and it shows. The interior is a good mix of contemporary and design, kitsch and brocante. Our lunch was excellent. The garden is lovely. I can imagine that in spring and summer, with all the flowers and plants in full bloom, it must be even more pretty!
























Does anyone know what tree this is? It is already in full bloom and so pretty!



































 


















  

Yorum Gönder

0 Yorumlar